• Θέατρο Altera Pars
  • 210 3410011
  • info@alteraparstheater.gr

Αγγέλα

Αγγέλα

του Γιώργου Σεβαστίκογλου

Σκηνοθεσία Πέτρος Νάκος

3ος Χρόνος

 

Τρυφερή, ανθρώπινη, μαχητική, συγκινητικά αληθινή, σκληρά πραγματική.

Η “Αγγέλα”, του Γ. Σεβαστίκογλου, επιστρέφει από 30 Οκτωβρίου στο θέατρο Altera Pars, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Η παράσταση που αγαπήθηκε από κοινό και κριτικούς για 3η συνεχόμενη χρονιά, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00.
 

 

 

 

Υπόθεση

Η Αγγέλα ένα ορφανό κορίτσι έρχεται από το χωριό της στο “μεγάλο κόσμο” της πρωτεύουσας αναζητώντας δουλειά, εκεί αντικαθιστά μια υπηρέτρια που έχει αυτοκτονήσει κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Στον σκοτεινό και περίπλοκο αυτό κόσμο θα συναντήσει τις άλλες υπηρέτριες, θα αφουγκραστεί τους καημούς τους, θα ανακαλύψει τα μυστικά τους, θ' αποκτήσει φίλους κι εχθρούς. Πολύ σύντομα όμως, ο ερχομός του Λάμπρου, αδερφού της προκατόχου της, θα ανατρέψει κάθε ισορροπία, όταν η αγωνιώδης αναζήτησή του για τους πραγματικούς λόγους της αυτοκτονίας θα φέρει όλους τους ήρωες αντιμέτωπους με τα ηθικά τους διλήμματα και θα τους αναγκάσει να “πάρουν θέση”. Αγγέλα και Λάμπρος μοιραία εμπλέκονται σ' ένα επικίνδυνο αλλά και γοητευτικό ταξίδι προς την αλήθεια τον έρωτα και τη ζωή, ένα ταξίδι που αποδεικνύεται εξίσου επώδυνο και ανατρεπτικό με απρόβλεπτες συνέπειες για τους ίδιους αλλά και όσους τους περιτριγυρίζουν...

 

Λίγα λόγια για το έργο:

 Μέσα από την πορεία για την ανακάλυψη της αλήθειας, το έργο παρακολουθεί και αναδεικνύει την ηθική και ψυχική δοκιμασία των ηρώων, που διεκδικούν απεγνωσμένα το δικαίωμα τους για μια καλύτερη ζωή , γι' αυτά τα “λίγα” και “απλά πράματα”:

μία πόρτα,ἕν᾿ἄστρο, ἕνα σκαμνὶ
ἕνα χαρούμενο δρόμο τὸ πρωὶ
ἕνα ἤρεμο ὄνειρο τὸ βράδι.

Ἕναν ἔρωτα ποὺ νὰ μὴ μᾶς τὸν λερώνουν
ἕνα τραγούδι που νὰ μποροῦμε νὰ τραγουδᾶμε...

Το ίδιο το έργο δεν αποτελεί ένα δράμα για τις υπηρέτριες, αλλά απομονώνει και φωτίζει τη λεπτομέρεια ενός μεγάλου πίνακα όπου αποτυπώνεται η διαχρονικότητα ενός μηχανισμού ηθικής διάβρωσης και διαφθοράς που συντηρείται απ τους ισχυρούς . Ο μηχανισμός αυτός κυριαρχεί δραματουργικά στο στήσιμο της πλοκής, και γίνεται η αφορμή για την τελική αποκάλυψη της λειτουργίας του ίδιου του συστήματος.”

 

 Συντελεστές της παράστασης:

Σκηνοθεσία: Πέτρος Νάκος

Σκηνικά: Altera Pars

Σκηνογραφική επιμέλεια: Σάββας Πασχαλίδης

ΚοστούμιαΔέσποινα Κολοκοτσά

Πρωτότυπη μουσική της παράστασης: Ελένη Λομβάρδου

ΦωτισμοίΠέτρος Νάκος

Επιμέλεια Κίνησης:Ελβίρα Μπαρτζώκα

Μουσική Επιμέλεια: Πέτρος Νάκος-Αγγελική Κοντού

 

Φωτογραφίες παράστασης: εργαστήρι φωτογραφίας"Φωτο-γραφές"

Promo video παράστασης: Τάκης Ποδαρόπουλος

 

Διανομή:

Αγγέλα: Αγγελική Κοντού

Στράτος: Πέτρος Νάκος

Λάμπρος: Παύλος Εμμανουηλίδης

Άννα: ΑργυρώΤσιρίτα

Γεωργία:Ειρήνη Τσιριγώτη

Φανή: Βέρα Μακρομαρίδου 

Μένιος: Σπύρος Σιδέρης

Νέρα: Βαρβάρα Ντέσκα

Κα Παπά: Αργυρώ Τσιρίτα

Γκαρσόνι: Αλέξανδρος Γιάγκας

 

Τηλ.Επικοινωνίας:210 34 10 011

E-mail: altera_pars@yahoo.gr

 

 

ΕΝΑΡΞΗ: 30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ: ΔΕΥΤΕΡΑ-ΤΡΙΤΗ: 21.00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: 15€ Κανονικό -12€ Φοιτητικό - 8€ (Ομαδικό/Άνεργοι/Α.Μ.Ε.Α)

 

 

 

 

Κριτικές Παράστασης

Κάτια Σωτηρίου  mytheatro.gr  2/12/2018
Η νεαρή Αγγέλα έρχεται στην Αθήνα το 1950 για να εργαστεί ως υπηρέτρια σε ένα αστικό σπίτι, έχοντας την ελπίδα για μια καλύτερη ζωή και αντικαθιστά μια υπηρέτρια που έχει αυτοκτονήσει κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Στον σκοτεινό και περίπλοκο αυτό κόσμο θα συναντήσει τις άλλες υπηρέτριες, θα αφουγκραστεί τους καημούς τους, θα ανακαλύψει τα μυστικά τους, θ’ αποκτήσει φίλους κι εχθρούς. Πολύ σύντομα όμως, ο ερχομός του Λάμπρου, αδερφού της προκατόχου της, θα ανατρέψει κάθε ισορροπία, όταν η αγωνιώδης αναζήτησή του για τους πραγματικούς λόγους της αυτοκτονίας θα φέρει όλους τους ήρωες αντιμέτωπους με τα ηθικά τους διλήμματα και θα τους αναγκάσει να «πάρουν θέση».

 

Μαίρη Ζαρακοβίτη  noizy.gr  01/12/2018
Η «Αγγέλα» είναι μια δυνατή παράσταση που αντικατοπτρίζει τέλεια τα γενόμενα εκείνης της εποχής, αλλά έχει και πολλά σημεία διαχρονικότητας, καθώς πολύ λίγα πράγματα έχουν αλλάξει από τότε. Η διαφθορά έχει και τώρα πρωταγωνιστικό ρόλο, καθώς η οικονομική εξαθλίωση συνεχίζει να υφίσταται. Το ποδοπάτημα του αδυνάτου από τον ισχυρό και η εκμετάλλευση όποιου είδους είναι καθημερινό φαινόμενο.

 

Λουκία Σουγιά  theatro.gr  24/11/2018
Το «Altera Pars» -«Η Άλλη Πλευρά»- είναι ένα απ’ τα πιο όμορφα και ιδιαίτερα θέατρα της Αθήνας. Η γειτονιά του, ο πολυσύχναστος Κεραμεικός, ζωντανεύει τα τελευταία χρόνια από εστίες πολιτισμού, όπως αυτό. Τα σκούρα γκρίζα χρώματα της εισόδου διακόπτονται ευχάριστα από ένα ομοίωμα δέντρου, μικρά κάδρα, ένα φωτισμένο κοστούμι που σε υποδέχεται στο κεφαλόσκαλο του 1ου ορόφου. Εκεί όπου βρίσκεται το μπαρ και το φουαγιέ του θεάτρου, που, σαν σε εξώστη και βεράντα, σού επιτρέπει ν’ απλώσεις το βλέμμα στη σκηνή. Ένα επίπεδο πιο κάτω, ο κενός χώρος της, τα σκηνικά και βοηθήματα της παράστασης περιμένουν ήσυχα. Να τα σεργιανίσεις με το βλέμμα, να εξοικειωθείς μαζί τους, να τ’ αποκωδικοποιήσεις αργότερα.

 

Γεωργία Οικονόμου  tospirto.net  18/09/18
Για άλλη μια χρονιά, παρουσιάζεται ένα από τα πιο όμορφα έργα της ελληνικής δραματουργίας. Άνθρωποι της φτωχής Ελλάδας του ’50, εξαθλιωμένοι από τις συνέπειες του Β’Παγκοσμίου Πολέμου και του Εμφυλίου, ψάχνουν να βρουν τρόπο να επιβιώσουν, να δημιουργήσουν μια όμορφη ζωή, να ζήσουν. Άνθρωποι μόνοι, να παλεύουν με τη φτώχεια και την πάλη της επιβίωσης, γεγονός που επιφέρει ηθική κατάπτωση και εκμετάλλευση αυτού που θεωρείτο κατώτερος.

 

Κ. Γεωργουσόπουλος, Τα Νέα, 12/11/17
“O Πέτρος Νάκος, αναδεικνύει τη γερή δραματουργική στόφα της «Αγγέλας» του Σεβαστίκογλου[...] Σ' ένα συμβολικό σκηνικό (Σάββας Πασχαλίδης) και μια ευρηματική συναισθηματικά φορτισμένη μουσική της Ελένης Λομβάρδου, o Νάκος, που παίζει έξοχα και τον Στράτο, καθοδήγησε μια εύφορη ομάδα ηθοποιών να δείξουν την Ελλάδα των τραυμάτων του Σεβαστίκογλου.”

 

Πάνος Τουρλής, Κουκιδάκι, 15/3/17
"Από την ώρα που έσβησαν τα φώτα για να ξεκινήσει το έργο, μέχρι την τελευταία σκηνή δεν μπόρεσα να πάρω ανάσα.Σφιχτοδεμένο, με απανωτές ανατροπές, εξαιρετικά καλοπαιγμένο, σκληρό, ωμό, αληθινό, προσεγμένο, με ματιά ανθρώπου που το αγάπησε και το ανέβασε με πολλή προσοχή και μεράκι[...]Η δεσποινίς Αγγελική Κοντού στον ρόλο της Αγγέλας ήταν εξαιρετική. Πείσμων, συναισθηματική, τρυφερή, δυνατή, αυτάρκης, αδίστακτη[...]Υπέροχη φωνή και τραγική όσο πρέπει εκεί που πρέπει. Η ένταση και το συναίσθημά της στην τελευταία σκηνή με έκαναν να δακρύσω. ”

 

της Ελένης Π. Καλογερίνη  fragilemag.gr
Δεν είμαι σίγουρη αν ο άπειρος κόσμος χωρά σε μια βαλίτσα γιομάτη επιστροφή και όνειρα -σήμερα τουλάχιστον. Δεν θέλω καν να μπω στη διαδικασία μιας προοπτικής και μιας ανάλυσης εικόνων και σκιών που ενδεχομένως τη νοηματοδοτούν. Ούτε θέλω να ζυγίσω τυχόν πειραματικές ανησυχίες σε μια ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση -εναλλαγή χωροχρονικών περασμάτων, μουσική επιλογή. Η νεαρή ηθοποιός όμως, η Αγγελική Κοντού, με αιφνιδίασε ευχάριστα. Το ομολογώ.

 

Οικοδόμος, 5/2/17
“Η παράσταση άρτια τεχνικά και εικαστικά σαν καλοκουρδισμένο ρολόι, υποστηρίζεται από τη «σφιχτή» σκηνοθεσία του―και πρωταγωνιστή―Πέτρου Νάκου και τις εξαιρετικές ερμηνείες των ηθοποιών.Η Αγγέλα ενσαρκώνεται υπέροχα από την Αγγελική Κοντού. Αν δεν γνωρίζεις την ιστορική διαδρομή του έργου του Γ. Σεβαστίκογλου δικαιολογημένα θα τολμούσες να σκεφτείς ότι είναι σα να γράφτηκε για τη νεαρή ηθοποιό. Υπάρχουν σκηνές που η ερμηνεία της συγκλονίζει, μεταφέροντας συγκινησιακά φορτία, πολύ πιο βαριά και πιο ουσιαστικά από τους ―συνήθως ρηχούς― συναισθηματισμούς. Το βλέμμα, οι κινήσεις κάθε σημείου του κορμιού της, οι αναπνοές της, τα ηχοχρώματα της φωνής της, θαρρείς ακόμα και οι χτύποι της καρδιάς της, όλα―δεν μοιάζουν― είναι Αγγέλα. Της αξίζουν πολλά πολλά συγχαρητήρια.”

 

Λίλα Παπαπάσχου,Περιοδικό Αλλιώς, 25/11/16
“Ένας υπέροχος θίασος, εντυπωσιακά ταλαντούχων ηθοποιών, υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση του Πέτρου Νάκου, έβαλε το άκρως προσηλωμένο κοινό (δεν ακούστηκε ούτε ψίθυρος καθ’όλη τη διάρκεια της παράστασης) από το πρώτο λεπτό της “Αγγέλας”, σ’ αυτόν τον ζοφερά γοητευτικό κόσμο[...]Ο αξιόλογος ηθοποιός και σκηνοθέτης δημιούργησε, χρησιμοποιώντας ως δραματουργικό καμβά το έργο του Σεβαστικόγλου, ένα πραγματικό έργο τέχνης με σάρκα και οστά.”

 

Ο Δρόμος της Αριστεράς,6/12/17
“Η ευρηματική σκηνοθεσία του Πέτρου Νάκου αναδεικνύει όλα τα θέματα που θίγει ο συγγραφέας, [...]Ο Πέτρος Νάκος ανέδειξε και τους πολύ καλούς ηθοποιούς του. Πρώτα από όλα, ο ίδιος ερμήνευσε μοναδικά την αινιγματική προσωπικότητα του «Στράτου». Η Αγγελική Κοντού, στο ρόλο της «Αγγέλας», έφερε στη σκηνή το εφηβικό σύμβολο, που περικλείει την αθωότητα, την ελπίδα και την επανάσταση, τη διαφορά που μπορεί να κάνει η ασυμβίβαστη νέα γενιά[...]Μία παράσταση που δεν πρέπει να χάσετε στον υπέροχο χώρο του Altera Pars.” Μ.Α.,

 

Γιώργος Επιτροπάκης     greekaffair.gr     28/11/17
Ηθογραφία της Ελλάδας του 1950 που σε πρώτη ματιά μπορεί να φαντάζει μερικώς ξεπερασμένη ως θέμα, μιας και αναφέρεται σε έναν «θεσμό» (αυτόν της υπηρέτριας/οικιακής βοηθού), που έχει πάψει να υφίσταται (ή σε μεγάλο μέρος έχει αλλάξει) στην ελληνική κοινωνία, αλλά με δυνατή

 

Άννα Παχή     iart.gr     25/10/17
Η Αγγέλα, όπως τόσα κορίτσια πριν από αυτήν, εμφανίζεται στο κατώφλι της οικίας Παππά για να αναλάβει χρέη υπηρέτριας, αντικαθιστώντας την προκάτοχό της που αυτοκτόνησε. Την ίδια στιγμή εισέρχεται στον μικρόκοσμο των «υπηρετριών» όπως η ίδια. Κορίτσια – γυναίκες που μεγάλωσαν πρόωρα, έγιναν

 

quintatheater.blogspot.gr     29/12/16
Χαίρομαι τόσο πολύ όταν αξιόλογα έργα Ελλήνων λογοτεχνών – και μάλιστα σύγχρονων – μεταφέρονται στη σκηνή με τον καλλίτερο δυνατό τρόπο. Η παράσταση εκτυλίσσεται ανάμεσα σε ταράτσες και χαμηλότατης κοινωνικής αίγλης μαγαζάκια. Ξεκινά με μια ανήκουστη εγκυμοσύνη και μια αδιάφορη αυτοκτονία. Η εγκυμοσύνη πολυσυζητείται ενώ η αυτοκτονία σχεδόν αποσιωπάται... Σε μια εποχή που οι “υπηρεσίες” ήταν must σε όλα

 

Ζωή Τόλη     enetpress.gr     21/11/16
Η μουσική υποβλητική, ταιριαστή σ’ αυτό το μωσαϊκό των απόκληρων της ζωής, ο φωτισμός ατμοσφαιρικός, υπερτονίζει το «μοιραίο» της ύπαρξης, μας παραπέμπει στους λαϊκούς ήρωες της ποίησης του Κώστα Βάρναλη στην τραυματισμένη μετεμφυλιακή Ελλάδα και ειδικότερα στην Αθήνα, η οποία φορτώνεται το βάρος μιας ολόκληρης χώρας.

 

e-oikodomos.blogspot.gr     5/2/17
Μια σφιχτοδεμένη πλοκή καταστάσεων, ανατροπών, χαρακτήρων και συναισθημάτων, δοσμένη μ’ έναν ρυθμό θαρρείς κινηματογραφικό, με έντονη εναλλαγή των σκηνών-εικόνων, που ξεκινά με μια «έκρηξη» (κανονική κλωτσιά στο στομάχι του θεατή) στην πρώτη κιόλας σκηνή με την ―αθέατη― αυτοκτονία της υπηρέτριας Τασίας και συνεχίζει αμείωτος μέχρι το τέλος.