Βάσσα Ζελεσνόβα

Βάσσα Ζελεσνόβα

του Μαξίμ Γκόρκι

Ο Πολυχώρος Altera Pars αναμετράται με το σκληρό έργο του Μαξίμ Γκόρκι «Βάσσα Ζελεσνόβα» με τη Μίνα Χειμώνα στον ομώνυμο ρόλο και σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν.

Λίγα λόγια για το έργο: 

Ο Γκόρκι γράφει το 1910 την πρώτη εκδοχή της «Βάσσα Ζελεσνόβα», την ιστορία μιας σκληρής γυναίκας που, τώρα που πεθαίνει ο σύζυγός της, αναλαμβάνει τα ηνία της οικογένειας αλλά και της οικογενειακής τους επιχείρησης.

Καθώς η οικογενειακή επιχείρηση των Ζελεσνώφ φαίνεται να καταρρέει, υφαίνεται μια άρτια ιστορία με ίντριγκες, μυστικά, πάθη, θανάτους, σασπένς και πολύ χιούμορ. Απομυθοποιώντας την αγία οικογένεια μιλά με ρεαλιστικότατο τρόπο για ψεύτικους οικογενειακούς δεσμούς και ανακατατάξεις στις κοινωνικές τάξεις. Στο επίκεντρο πάντα η αυστηρή εμπόρισσα Βάσσα: μια ανελέητη μητριαρχική φιγούρα που προσπαθεί εναγωνίως να διατηρήσει τις ισορροπίες.

Βαθιά επηρεασμένος από το κλίμα τρόμου που επικρατεί εκείνη την εποχή στη Ρωσία – λίγα χρόνια πριν από τη Ρώσικη Επανάσταση– καταφέρνει να γράψει ένα σπουδαίο έργο γεμάτο σασπένς και βαθείς χαρακτήρες. Το 1935, μόλις ένα χρόνο πριν από το θάνατό του, ξαναγράφει τη «Βάσσα», όπου η πολιτική επιρροή και η έλλειψη αντικειμενικής κρίσης του αποτυπώνονται δραματικά στο καινούργιο κείμενο.

Η παράσταση βασίζεται στην πρώτη εκδοχή του έργου με ενσωματωμένα σημαντικά αποσπάσματα τόσο από τη δεύτερη εκδοχή όσο και από μυθιστορηματικά κείμενα του Γκόρκι που αποτυπώνουν έντονα τον αναβρασμό και το κλίμα τρομοκρατίας που επικρατούσε την εποχή εκείνη.

 

διάρκεια: 90 λεπτά

από 15 Οκτωβρίου στο Θέατρο Altera Pars

ΤRAILER Παράστασης:

Κριτική

Η Μίνα Χειμώνα είναι μια υπερ-επαρκής δραματική ηθοποιός και θεωρητικός του θεάτρου, με μακρά επαγγελματική πείρα σε όλα σχεδόν τα είδη (από τις μελοδραματικές τηλεοπτικές σειρές μέχρι την αρχαία τραγωδία). Η πολύπλευρη παιδεία, η βαθιά μόρφωσή της και το ακάματο ερευνητικό της δαιμόνια, της επιτρέπουν να παραπέμπει διακειμενικά και παραγλωσσικά σε άλλα μεγάλα έργα του κλασικού διεθνούς ρεπερτορίου και να τονίζει ομοιότητες, διαφορές, επιρροές (ή και δημιουργικές λογοκλοπές ακόμα) σε πράγματα που μέχρι σήμερα έμοιαζαν ανόμοια κι ασύνδετα. Έτσι, μέχρι σήμερα, κανένας Έλληνας θεατράνθρωπος δεν είχε σκεφτεί να ερμηνεύσει την «Βάσσα Ζελεσνόβα» του Μαξίμ Γκόρκι ως «Μάνα Κουράγιο» του Μπρεχτ. Ερμηνεία άξια για βραβείο πρώτου γυναικείου ρόλου.
Διαβάστε περισσότερα
Tαυτότητα Παράστασης: