“Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν”

“Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν”

Για Δεύτερη Χρονιά

από 5 Οκτωβρίου 2024

ΚΡΑΤΉΣΕΙΣ: https://www.more.com/theater/plasmata-tou-theou-ypothesi-papen/

και στο 2103410011

 

Η πρωτότυπη σκηνική σύνθεση του καλλιτεχνικού οργανισμού Altera Pars βασισμένη στην αληθινή ιστορία των αδελφών Παπέν, των δύο αδερφών που διέπραξαν ένα από τα πιο στυγερά και αινιγματικά εγκλήματα του 20ού αιώνα, θα συνεχιστεί και την ερχόμενη θεατρική σεζόν από τον Οκτώβριο του 2024.
Η καθηλωτική παράσταση για τον αποκλεισμό, την αδικία, την εκδίκηση και την αγάπη που παντρεύει το φιλμ νουάρ με τα σύγχρονα crime series και εμπλουτίζεται με κωμικά-σατυρικά στοιχεία, γνώρισε την καλύτερη υποδοχή από κοινό και κριτικούς.

Η παράσταση παρουσιάζεται κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21.00, ενώ από 23 Νοεμβρίου θα παρουσιάζεται κάθε Σάββατο στις 21..00 και κάθε Κυριακή στις 20.30


από 7/12/2023
στο θέατρο Altera Pars
ΚΑΙ ΤΡΙΤΗ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΕΩΣ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024
Από 21/1/ 24 η παράσταση μεταφέρεται κάθε Σάββατο στις 21.00 και κάθε Κυριακή στις 20.30

“Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν” μια πρωτότυπη σκηνική σύνθεση του καλλιτεχνικού οργανισμού Altera Pars βασισμένη στην αληθινή ιστορία των αδελφών Παπέν, που διέπραξαν ένα από τα πιο στυγερά και αινιγματικά εγκλήματα του 20ού αιώνα.

Μια καθηλωτική παράσταση, για τον αποκλεισμό, την αδικία, την εκδίκηση και την αγάπη, που παντρεύει το φιλμ νουάρ με τα σύγχρονα crime series και εμπλουτίζεται με κωμικά-σατυρικά στοιχεία.

H ιστορία:

Οι αδελφές Παπέν το Φλεβάρη του 1933 γίνονται πρωτοσέλιδο στις γαλλικές εφημερίδες, αφού ομολογούν ότι σκότωσαν την κυρία τους και την κόρη της, έπειτα από επτά χρόνια που βρίσκονταν στην υπηρεσία τους, κατακρεουργώντας τα πτώματά τους. Η δίκη που ακολουθεί συγκεντρώνει και πάλι τα φώτα της δημοσιότητας, ενώ η γαλλική κοινωνία διχάζεται ανάμεσα σε εκείνους που ζητούν την παραδειγματική τιμωρία των Παπέν κι εκείνους που προσπαθούν να τις δικαιολογήσουν. Στο μεταξύ η αποκάλυψη πως η Λέα και η Κριστίν Παπέν είχαν αιμομικτική σχέση συσκοτίζει ακόμη περισσότερο την υπόθεση, και προκαλεί πρωτόγνωρο σοκ στην κοινωνία της εποχής.

Ψυχιατρική και εγκληματολογία προσπαθούν μέχρι σήμερα να δώσουν πειστικές ερμηνείες στο έγκλημά και να φωτίσουν τα κίνητρα τους. Ήταν έγκλημα ταξικής εκδίκησης; Ήταν ένα ξέσπασμα ψυχωσικού επεισοδίου; Υπήρχαν σεξουαλικές προεκτάσεις σε αυτό; Διάσημοι φιλόσοφοι, συγγραφείς, επιστήμονες και καλλιτέχνες, όπως ο Σάρτρ, η Σιμόν ντε Μπουβουάρ, ο Λακάν κ.α., ασχολήθηκαν με την υπόθεση, προσπαθώντας να τις γνωρίσουν, να τις κατανοήσουν, να τις δικαιολογήσουν. O Ζαν Ζενέ μάλιστα θα γράψει το δημοφιλέστερο θεατρικό του έργο του, τις “Δούλες” εμπνευσμένος από την ιστορία τους.  Ωστόσο παρά τον αποτροπιασμό που προκαλούν οι πράξεις τους, ακόμη και το δικαστικό σύστημα στάθηκε με μια παράδοξη επιείκεια,   με μια λανθάνουσα συμπάθεια απέναντί τους. Ίσως γιατί, πίσω απ’ την παράδοξη αυτή συμπάθεια, κρύβεται η συλλογική ενοχή μιας κοινωνίας, για το τέρας που εξέθρεψε και στο τέλος της επιτέθηκε με ανεξέλεγκτη μανία.

100 χρόνια πέρασαν από το φριχτό έγκλημα των αδελφών Παπέν κι όμως τα ερωτήματα που εγείρονται από την τραγική τους ιστορία μοιάζουν τόσο κοντινά κι επίκαιρα:

Πώς διαμορφώνεται ένας άνθρωπος μέσα σ’ ένα σύστημα όπου η αδικία και η κακοποίηση είναι κανονικότητα; Όπου η διαφορετικότητα στιγματίζεται και περιθωριοποιείται, ενώ οι άνθρωποι διαχωρίζονται αυστηρά σε αυτούς που μπορούν τα πάντα και σ’ εκείνους που η σκέτη επιβίωση είναι η μοναδική τους προοπτική – κι αυτή ακόμα πολύ αβέβαιη; Πώς διαπλάθεται ένας άνθρωπος στερημένος από κάθε φροντίδα, από κάθε καλοσύνη, από κάθε ευκαιρία να βελτιώσει έστω κατ’ ελάχιστο τη ζωή του; Αυτός ο άνθρωπος σίγουρα εξαχρειώνεται και γίνεται ικανός για τα φρικτότερα εγκλήματα και τη μεγαλύτερη κακότητα. Πόσο φταίει ο άνθρωπος αυτός για τις πράξεις του, εναπόκειται στην κρίση του καθενός μας να το αξιολογήσει…

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

  • Παραστάσεις: Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21.00, θέατρο Altera Pars (Μεγ.Αλεξάνδρου 123, στάση μετρό: Κεραμεικός) από 5 Οκτωβρίου 2024 | Από 23 Νοεμβρίου 2024 η παράσταση θα παρουσιάζεται κάθε Σάββατο στις 21.00 και κάθε Κυριακή στις 20.30.
  • Εισιτήρια: 16 (Κανονικό), 12 (Φοιτητικό/Ανέργων/ΑΜΕΑ/Ομαδικό για γκρουπ άνω των 10 ατόμων), 8 (Aτέλειες ΣΕΗ)
  • Ισχύει προσφορά 1+1 μέσω COSMOTE DEALS FOR YOU
  • Κρατήσεις εισιτηρίων more.com και τηλεφωνικά στο 210 3410011

Κριτικές

Τώρα, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Altera Pars, Πέτρος Νάκος, σκηνοθετεί την ιστορία τους με τις Αγγελική Κοντού και Αιλιάνα Μαρκάκη να ενσαρκώνουν τις δύο αδερφές επί σκηνής και τις Μίνα Χειμώνα και Αντα Κουγιά ως μάνα και κόρη, αντίστοιχα. Το σκηνικό είναι προσεγμένο στη λεπτομέρεια, το σενάριο βασισμένο σε ενδελεχή έρευνα. @Eλπίδα Μουμουλίδου Η Αγγελική Κοντού ξεχωρίζει ως η μεγαλύτερη από τις δύο αδερφές, δίνοντας όλο το ψυχολογικό υπόβαθρο του ρόλου της στον θεατή. Μαζί της και η νεαρότερη Αιλιάνα, και έτσι μέσα από τις δύο εκπροσωπούνται όχι μόνο η θέση της γυναίκας την εποχή εκείνη αλλά και η ταξική διαφοροποίηση. Η Αντα Κουγιά είναι εξαιρετική στον ρόλο της κόρης και η Μίνα Χειμώνα, εγνωσμένης αξίας ηθοποιός, ενσαρκώνει όλο τον συντηρητισμό μιας μικροαστικής τάξης γεμάτης συμπλέγματα... μιας τάξης που εγκληματεί εις βάρος των αδυνάτων, δεχόμενη εν τέλει παραδειγματική τιμωρία.
Διαβάστε Περισσότερα Εδώ

Μια ανεξιχνίαστη υπόθεση: «Πλάσματα του Θεού: Υπόθεση Παπέν» / Νόρα Ράλλη , ΕΦ.ΣΥΝ

 

Μια καλή παράσταση απαιτεί καλό ρυθμό και η συγκεκριμένη τον διαθέτει. Μια καλή παράσταση οφείλει να αποτελεί πρόταση και να έχει άποψη και η συγκεκριμένη αποτελεί. Ο τρόπος που, ως μαέστρος, ο σκηνοθέτης ενορχήστρωσε τις ηθοποιούς, τις χόρεψε πάνω στην σκηνή, τις δούλεψε στο βαθύτερο βάθος των χαρακτήρων τους δεν θα αρκούσε αν οι ίδιες οι ηθοποιοί δεν διέθεταν δεινή υποκριτική φαρέτρα να υποστηρίξουν τα μέρη τους έκαστη, αλλά και το όλον όλες μαζί. Να υπερασπιστούν μια ιστορία που, χρόνια μετά, μυρίζει αίμα και τρόμο, ενώ συνιστά και ένα ποιητικό-πολιτικό σχόλιο για το τι σημαίνει τελικά δύναμη, τι σημαίνει να είσαι δούλα, πού βρίσκονται τα όρια ανάμεσα στην καλοσύνη και την κακία. Βαθύ, ειλικρινές respect για όλα, για όλους, για όλες.
Διαβάστε Περισσότερα Εδώ
Εντυπωσιακή η σκηνοθετική γραμμή του Πέτρου Νάκου, εντυπωσιακή η τρυφερή κι ευαίσθητη προσέγγισή του σε αυτή την ζόρικη ιστορία. Η τρυφερότητα του αγκαλιάζει όχι μόνο τις αδελφές Παπέν αλλά και τις Λανσελέν.Ανθρώπινα πλάσματα όλες, θύματα της εποχής τους και της τάξης τους. Ο Νάκος δημιουργεί γύρω τους μια ατμόσφαιρα αγκαλιάς η οποία συνεχίζεται ακόμα και τη στιγμή του φόνου.Η σκηνοθεσία του προσεγμένη στις λεπτομέρειες, κάνει την παράσταση ατμοσφαιρική με μια έντονη εσάνς ποιητικότητας. Εν κατακλείδι, όλοι οι συντελεστές, φτιάχνουν μια παράσταση-κέντημα, μια παράσταση συναρπαστική και θα το ξαναπώ, από τις πιο αξιόλογες της φετινής σεζόν.
Διαβάστε Περισσότερα Εδώ
Ο Πέτρος Νάκος, που έγραψε και σκηνοθέτησε την παράσταση, εκμεταλλεύτηκε όλο τον χώρο της σκηνής και με τους φωτισμούς πέτυχε μια κινηματογραφική θριλερική αίσθηση. Έστησε μια παράσταση πολυεπίπεδη, γεμάτη, όπου ο θεατής ταλαντευόταν συνεχώς ψυχολογικά, πότε από τη μια πλευρά και πότε από την άλλη. Όταν έφτασε η στιγμή της δολοφονίας, μείναμε όλοι με κομμένη την ανάσα, παρακολουθώντας μια απόλυτα επιτυχημένη σκηνή, που δεν χρειάζεται περαιτέρω περιγραφή, για να μην αποκαλυφθεί η ατμόσφαιρα της παράστασης. Όσοι την παρακολουθήσετε θα με θυμηθείτε.
Διαβάστε περισσότερα εδώ
Με το πολιτικό κλίμα σήμερα, μια ιστορία για δύο αντίπαλες τάξεις, των οποίων ο ανταγωνισμός τροφοδοτείται από την αδυναμία τους να καταλάβουν η μία την άλλη, αντηχεί έντονα διαχρονική. Στο σύνολο της είναι μια πολύ καλά δουλεμένη παράσταση, με εξαιρετική δραματουργία, μια πολύ ενδιαφέρουσα και ψυχογραφικά ισορροπημένη μεταφορά των ιστορικών γεγονότων που συγκλόνισαν τη Γαλλία του 20ου αιώνα στο θέατρο. Να τη δείτε, είναι μια παράσταση που ξεχωρίζει στη θεατρική Αθήνα σήμερα.
Διαβάστε περισσότερα εδώ
Ένα έργο γροθιά στο στομάχι, σε μία εποχή όπου η κοινωνία ασφυκτιά μέσα στα πρέπει, τους συμβιβασμούς, της ηθικές αξίες, τον αποκλεισμό, την αδικία, την εκδίκηση και την αγάπη, μία ιστορία του χτες με μηνύματα του σήμερα. Η μαεστρία του σκηνοθέτη με το ατμοσφαιρικό σκηνικό (μπροστά- δεξιά-αριστερά-επάνω) εναλλάσσοντας με τους χαμηλούς ή έντονους φωτισμούς όταν χρειαζόταν, τονίζει τα σπουδαία γεγονότα του έργου, δημιουργώντας κλίμα που μας αιχμαλωτίζει!
Διαβάστε περισσότερα εδώ
″Κινηματογραφικό αλλά και απόλυτα δραματικό το αποτέλεσμα χάρη στις αποστομωτικές ερμηνείες τεσσάρων ηθοποιών που διερευνούν διαφορετικές πλευρές τής θηλυκότητας συνθέτοντάς τες σε ένα ομοιογενές, ομοιόμορφο κι απείρως καλαίσθητο αμάλγαμα, όπου η φωνητική και οπτική αρμονία μοιάζει σαν να είναι το μοναδικό, το πρώτιστο μέλημά τους.″
Διαβάστε περισσότερα εδώ
″Αυτό που θέλω να σας επισημάνω είναι η αρτιότητα αυτής της παράστασης και τολμώ να πω ότι πρόκειται ίσως για μία από τις καλύτερες για φέτος. Ο Πέτρος Νάκος υπογράφει τη σκηνοθεσία αλλά και τον φωτισμό, δίνοντας την απαραίτητη ατμόσφαιρα θρίλερ(...)Σας τη συστήνω ανεπιφύλακτα!″
Δείτε περισσότερα εδώ
Καίρια αποδεικνύεται εδώ η σκηνοθετική ευφυΐα του Πέτρου Νάκου. Στα πολλαπλά στοιχήματα της ανάδειξης των ταξικών, ψυχολογικών και προσωπικών παραμέτρων θα ήταν εύκολο και δικαιολογημένο σε ένανα βαθμό ένας δημιουργός να «χαθεί» (...) Εδώ όμως βλέπουμε μια ιδεώδη χρυσή τομή, που την υπηρετούν έμψυχα και άψυχα όντα παράλληλα και διαλεκτικά.
Διαβάστε περισσότερα εδώ
Τέρατα ή επαναστάτριες, έχοντας μεταξύ τους σεξουαλικές σχέσεις ή όχι, οι μακάβριες αδελφές Papin, εκδικήθηκαν με τον πιο σκαιό τρόπο τη σύζυγο και την κόρη του εργοδότη τους, μένοντας μ’ έναν θλιβερό τρόπο στην αθανασία. Όλες ήταν Πλάσματα του Θεού. Την ενδιαφέρουσα αυτή, αληθινή ιστορία, των Αδελφών Papin, σήμερα την παρακολουθούμε στη σκηνή του Altera Pars, από ένα cast ιδιαίτερα αξιόλογων ηθοποιών.
Διαβάστε περισσότερα εδώ

Είδαμε την παράσταση ‘Πλάσματα του Θεού – Υπόθεση Παπέν’ στο Θέατρο Altera Pars / Έλενα Χατζοπούλου / Sin Web Radio

Εστιάζοντας στην παράσταση διαπιστώνουμε ότι είναι άρτια σκηνοθετημένη από τον Πέτρο Νάκο, χωρίς υπερβολές, εστιάζοντας στους ήρωες, σχεδόν σαν να τους ψυχογραφεί. Τα σκηνικά και τα κοστούμια από τον καλλιτεχνικό οργανισμό Αltera Pars έδεναν αριστοτεχνικά με τη σκηνοθεσία και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό, μεταφέροντας τον θεατή στην εποχή, αλλά και μέσα στο σπίτι όπου συνέβησαν τα γεγονότα. Η σύνθεση της μουσικής από τον Νίκο Κριτσέλη και η επιμέλεια της κίνησης από την Ελβίρα Μπαρτζώκα, συνέθεταν τα κομμάτια του παζλ ώστε να δημιουργηθεί μια παράσταση εξαιρετική.
Διαβάστε περισσότερα εδώ
Στη σκηνή του θεάτρου «Altera Pars», η παράσταση «Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν», αφήνει ανεξίτηλο το σημάδι της στο θεατρικό χωροχρόνο, πλημμυρίζοντας το κοινό με συγκίνηση και συγχρόνως με ενθουσιασμό. Μια δυνατή παράσταση, με ερμηνείες που αγγίζουν την απόλυτη καλλιτεχνική υπεροχή. Τέσσερις ηθοποιοί επι σκηνής, τέσσερις γυναίκες, καταθέτουν ψυχή και ταλέντο κερδίζοντας δικαιολογημένα το θερμό μας χειροκρότημα.
Διαβάστε περισσότερα εδώ

«Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν» στο θέατρο Altera Pars με ερμηνείες που καθηλώνουν / Κατερίνα Φραγκουλάκη, amarysia.gr

Θα επιμείνω όμως στη σκηνοθετική επιτυχία του έργου. Ο Νάκος επιμελείται πολύ τις σκηνές του δίνοντας σάρκα και οστά στο κείμενο, συχνά με τρόπο ανατριχιαστικό. ... Μια παράσταση που δεν είναι μόνο τέχνη αλλά και ιστορία. Συγκλονίζει, ερεθίζει, πληροφορεί, συγκινεί, προβάλλει ένα μαύρο παρελθόν που δεν πρέπει να ξανάρθει στις ανθρώπινες κοινωνίες. Αλλά και ένα έργο με βαθύ κοινωνιολογικό χαρακτήρα.
Διαβάστε περισσότερα εδώ
η παράσταση «Πλάσματα του Θεού: Υπόθεση Παπέν» σίγουρα αφήνει το στίγμα της και αποτελεί μια από τις καλύτερες προτάσεις της σεζόν. Προσωπικά, με εντυπωσίασε με την πολυεπίπεδη προσέγγισή της, τόσο σκηνοθετικά όσο και υποκριτικά. Ο Πέτρος Νάκος δημιουργεί μια ατμόσφαιρα που αναδεικνύει τις ψυχολογικές διακυμάνσεις των χαρακτήρων, ενώ παράλληλα στήνει μια κριτική για τις ταξικές διαφορές και την καταπίεση της εποχής. Η χρήση του φωτισμού και της μουσικής ενισχύουν τον δραματικό τόνο, ενώ το σκηνικό υποστηρίζει τον ψυχολογικό εγκλωβισμό των χαρακτήρων. Έτσι, κατορθώνει να κρατήσει τον θεατή σε μια συνεχή ένταση, ταλαντευόμενο μεταξύ συμπάθειας και αποστροφής για όλα τα πρόσωπα της ιστορίας.
Διαβάστε περισσότερα εδώ
Ψυχολογικό θρίλερ, νουάρ, κοινωνικό δράμα, πολιτικό σχόλιο: η παράσταση ισορροπεί ανάμεσα στα είδη τούτα με απόλυτη επιτυχία, έχοντας κάτι να προσφέρει σε κάθε της θεατή. Το «Πλάσματα του Θεού: Υπόθεση Παπέν» επιστρέφει για 2η χρονιά στο θέατρο Altera Pars. Μην το χάσετε!
Διαβάστε περισσότερα εδώ
Μην περιμένετε ένα δικαστικό ή αστυνομικό δράμα. Η παράσταση που έστησε με μαεστρία ο Πέτρος Νάκος είναι κάτι τελείως διαφορετικό. Εκείνο που βλέπουμε στη σκηνή είναι άνθρωποι και ζωές δυο ταχυτήτων, με το άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ τους να γίνεται αβυσσαλέο. Τα άκρα δεν είναι τόσο μεταξύ πλουσίων και φτωχών όσο μεταξύ εξουσιαστή και εξουσιαζόμενου. Πόσο μπορείς να καταπιέσεις και σχεδόν να εκμηδενίσεις κάποιον, χωρίς να έρθει η αντίδραση;
Διάβασε περισσότερα εδώ
Η καθηλωτική σκηνική σύνθεση «Πλάσματα του Θεού: Υπόθεση Παπέν» του καλλιτεχνικού οργανισμού Altera Pars μας συστήνει μια άκρως ρεαλιστική εκδοχή του αποτρόπαιου εγκλήματος των αδελφών Παπέν. Ένα έγκλημα πάνω στο οποίο βασίστηκε και το σπουδαίο έργο του Ζαν Ζενέ «Οι Δούλες». Ένα έγκλημα που άλλοτε ερμηνεύεται ως απλό έγκλημα τιμής, άλλοτε ως έγκλημα ταξικής καταπίεσης και άλλοτε ως έγκλημα που οφείλεται στην περίπλοκη αιμομικτική σχέση μεταξύ των δύο αδελφών. Είναι δύσκολο κανείς να διακρίνει τις λεπτές γραμμές που χωρίζουν τη λογική από την τρέλα που καταλαμβάνει τον ανθρώπινο νου και οδηγεί τελικά στο έγκλημα. Βέβαια αυτό είναι και το ενδιαφέρον σε αυτήν την ιστορία: ο εντοπισμός του σημείου όπου κόπηκε το νήμα της καθημερινότητας και εισέβαλαν στο δωμάτιο οι δαίμονες της υπέρβασης.
Διάβασε περισσότερα εδώ
Η παράσταση δεν εστιάζει μόνο στο ίδιο το έγκλημα, αλλά και στη σχέση των δύο γυναικών, την έντονη αλληλεξάρτησή τους και τη σταδιακή αποδόμηση της λογικής τους. Μια απορία γεννάται στο μυαλό μου από όταν είδα την παράσταση: Είναι τα «πλάσματα του Θεού», όπως χαρακτηρίζονται οι Παπέν, το προϊόν της κοινωνίας που τους περιβάλλει, ή υπήρχε μια εσωτερική τάση για βία που απλώς βρήκε έκφραση υπό τις κατάλληλες συνθήκες; Όποια κι αν είναι η απάντηση, η παράσταση αξίζει την προσοχή σας.
Διαβάστε περισσότερα εδώ

Πλάσματα του Θεού – Υπόθεση Παπέν | Κριτική / pastafloramag.gr Σέρι Μπέντο

Με άξονα την εξαιρετική διανομή και τις εύστοχες ερμηνείες και από τις τέσσερις ηθοποιούς, τα ατμοσφαιρικά σκηνικά και την ενοχική ατμόσφαιρα που υποβόσκει, η παράσταση συνδυάζει το νουάρ στοιχείο με την ιστορική αλήθεια και την αποκλίνουσα σεξουαλικότητα με την παραβατικότητα, στο φόντο των σύγχρονων αιτημάτων για συμπερίληψη, ελευθερία και δικαιοσύνη.
Διαβάστε περισσότερα εδώ

Πλάσματα του Θεού: Υπόθεση Παπέν | zeitgest.gr

Συνεντεύξεις

Οι λόγοι του εγκλήματος των αδερφών Παπέν είναι, μέχρι σήμερα, ένας γρίφος. Ωστόσο, πώς διαμορφώνεται ένας άνθρωπος μέσα σ’ ένα σύστημα όπου η αδικία και η κακοποίηση είναι κανονικότητα; «Το έγκλημα των Παπέν έχει πολλαπλές ερμηνείες. Μπορεί να αποδοθεί στην ψυχική νόσηση· είναι γνωστό πως η Κριστίν στη φυλακή παρουσίασε εμφανή σημάδια κλονισμού κι εντέλει μεταφέρθηκε σε ψυχιατρείο, όπου και πέθανε. Μπορούμε να εστιάσουμε στην ταξική εκδίκηση· και πάλι η Κριστίν μάς προσφέρει ερείσματα, καθώς στην κατάθεσή της αναφέρει ως λόγο της επίθεσης πως “ Ήταν ή τα αφεντικά ή εμείς”. Μπορούμε, επίσης, να επιλέξουμε την αιμομικτική σχέση και την ανακάλυψή της από την κα Λανσελέν ως κίνητρο του εγκλήματος. Ωστόσο, για εμένα η μεγάλη εικόνα έχει περισσότερο σημασία από τη μεμονωμένη περίπτωση. Οι αδερφές Παπέν ήταν γέννημα μιας κοινωνίας, μιας πολιτικής, οικονομικής και ταξικής πραγματικότητας. Μιας κοινωνίας ανάλγητης και σκληρής απέναντι στους αδύναμους, που δεν τους προσέφερε διεξόδους και προοπτικές, παρά μόνο εγκλωβισμό στη μιζέρια και την κακουχία. Δεν πιστεύω ότι το κοινωνικό περιβάλλον από μόνο του είναι ικανό να δημιουργήσει τέρατα, αλλά σίγουρα βοηθάει τον σπόρο του “κακού” που ενυπάρχει σε ορισμένους ανθρώπους, να καρπίσει».
Διαβάστε περισσότερα εδώ
Ο Πέτρος Νάκος, Σκηνοθέτης-Ηθοποιός-Καλλιτεχνικός Διευθυντής Θεάτρου Altera Pars υπογράφει την παράσταση «Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν». Μια πρωτότυπη σκηνική σύνθεση βασισμένη στην αληθινή ιστορία των αδελφών Παπέν, που διέπραξαν ένα από τα πιο στυγερά και αινιγματικά εγκλήματα του 20ού αιώνα. Παίζουν : Μίνα Χειμώνα, Αγγελική Κοντού, Άντα Κουγιά, Αιλιάνα Μαρκάκη
Ακούστε τη συνέντευξη εδώ
Η Αγγελική Κοντού μας μιλά για την παράσταση “Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν”
Ακούστε την εκπομπή εδώ

Συνέντευξη της Αγγελικής Κοντού στο ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 94FM και την Ελίζα Λιμοντζόγλου

Η υπόθεση των αδερφών Παπέν που συγκλόνισε την γαλλική κοινωνία το 1933, και ενέπνευσε τον Ζαν Ζενέ να γράψει τις εμβληματικές Δούλες του, ζωντανεύει σε μια πρωτότυπη σκηνική σύνθεση του καλλιτεχνικού οργανισμού Altera Pars, σε σκηνοθεσία Πέτρου Νάκου. Μια καθηλωτική παράσταση για τον αποκλεισμό, την αδικία, την εκδίκηση και την αγάπη, που παντρεύει το φιλμ νουάρ με τα σύγχρονα crime series και εμπλουτίζεται με κωμικά-σατυρικά στοιχεία.  Μιλήσαμε για την παράσταση και την προσέγγιση του ρόλου της με την Αγγελική Κοντού, η οποία υποδύεται την Κριστίν, την μεγαλύτερη από τις δύο αδερφές Παπέν οι οποίες σκότωσαν την κυρία τους και την κόρη της, μετά από επτά χρόνια που βρίσκονταν στην υπηρεσία τους, κατακρεουργώντας τα πτώματά τους.
Διαβάστε περισσότερα εδώ

Συνέντευξη της Αγγελικής Κοντού στην Ηρώ Κουνάδη και το in2life

Η έμπειρη ηθοποιός και συνιδρύτρια του θεάτρου Altera Pars, μοιράζεται μέσα από τα δικά της λόγια όσα πρέπει να ξέρουμε πριν δούμε την παράσταση “Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν”
Διαβάστε περισσότερα εδώ

Συνέντευξη της Μίνας Χειμώνα στο athinorama.gr και στη Χρύσα Πασιαλούδη 

Tαυτότητα Παράστασης: